Toimitusehdot

Rautanet Lammin verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot

Rautanetlammi.fi-verkkokauppaa ylläpitää Rauno Parikka Ltd Oy (y-tunnus: 1070115-0).

1. Yleistä

1.1 Näitä ehtoja sovelletaan Rauno Parikka Oy:n tarjoaman verkkokauppapalvelun (jäljempänä "Palvelu") käyttöön, jossa asiakkaat voivat hankkia verkkopalvelusta Rauno Parikka Oy:n tarjoamia tuotteita ja palveluita. Näitä ehtoja sovelletaan lisäksi asiakkaan Palvelun kautta tekemiin kaikkiin tilauksiin ja tuotteiden toimituksiin siltä osin kun yksittäisen tilauksen ja toimituksen yhteydessä ei ole muuta sovittu asiakkaan ja palveluntarjoajan välillä.

1.2 Palvelun kautta tehtävä sopimus syntyy asiakkaan ja Rauno Parikka Oy:n välille. Sopimuksen osapuolet ilmoitetaan Palvelussa ostoskorin yhteydessä sekä tilausvahvistuksessa. Jäljempänä näissä ehdoissa viitataan termillä "Palveluntarjoaja" sopimuksen asiakkaan kanssa solmivaan Rauno Parikka Oy:n.

1.3 Palvelua käyttävän henkilön ("Asiakas") tulee olla täysi-ikäinen ja täysivaltainen. Muut kuin Palvelua käyttävät kuluttajat ovat yritysasiakkaita, mukaan lukien luonnolliset henkilöt, jotka käyttävät Palvelusta ostettua tuotetta elinkeinotoiminnassa. Yritysasiakkaisiin ei sovelleta näiden sopimusehtojen kohtia 6, 7 eikä kohdan 8.1 ehtoa. Yritysasiakkailla ei ole tilauksen peruutus- ja tuotteiden palautusoikeutta.

2. Henkilötiedot ja niiden käyttö

2.1 Asiakasta koskevat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Rauno Parikka Oy:n toimesta asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttöä koskeva tietosuojaseloste on nähtävissä verkkosivuilla.

3. Tuotteet, tilaaminen ja toimitus

3.1 Asiakas voi tehdä tilauksen Palvelussa. Tehty tilaus sitoo Asiakasta. Tilaus vahvistetaan lähettämällä sähköpostiviesti asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Vahvistuksen jälkeen sopimus on osapuolia sitova.

3.2 Kunkin tuotteen tiedot, ominaisuudet, saatavuus, hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotteen valinnan ja ostamisen yhteydessä. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien omilla sivuilla esittämistä tiedoista.

3.3 Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Palveluntarjoajalla on oikeus peruuttaa tilaus, jos tuotteen hinta on Palvelussa hintavirheen takia selkeästi poikkeava markkinahinnasta.

3.4 Tilauksia toimitetaan ainoastaan Manner-Suomen alueella osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, rajaukset ilmoitetaan Palvelussa.

3.5 Asiakkaan valittavana olevat toimitusvaihtoehdot ja kulut ilmoitetaan Palvelussa. Mikäli tuotteen toimituksessa ilmenee toimitusvaikeuksia, asiakkaaseen otetaan yhteyttä Palveluntarjoajan toimesta.

  • Nouto myymälästä (ilmainen)
  • Nouto Matkahuollon tai Postin noutopisteestä.

Toimitus valitsemaasi noutopisteeseen 2-7 arkipäivää. Saat noutoilmoituksen sekä tarvittavat ohjeet, kun tilauksesi on noudettavissa valitsemastasi noutopisteestä. Toimituskulut ilmoitetaan ostoskorissa ennen maksutapahtumaa.

Tilaustuotteet tai Lammin Rautanetin kuljetuspalvelu (tuotekohtainen hinnoittelu)

Tilaustuotteet toimitetaan tuotteesta riippuen suoraan palveluntarjoajan varastosta noudettavaksi tai toimitus kuljetuspalvelulla Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Lammin Rautanet on yhteydessä Asiakkaaseen tarkemman toimitusajankohdan sopimiseksi. Toimitus suoritetaan lähetyksen edellyttämällä kalustolla lähimpään mahdolliseen purkupaikkaan, jonne jakeluauton on mahdollista päästä.

3.6 Toimitukset tapahtuvat arkipäivisin ja toimitusaika-arvio lasketaan arkipäivien perusteella.

3.7 Asiakkaan tulee huolehtia, että sovitulle toimitusajankohdalle on järjestetty toimituksen vastaanotto.

3.8 Asiakkaan tulee välittömästi tuotteet saatuaan tarkistaa, että toimitus vastaa Asiakkaan tilausta eikä tuotteissa ole näkyvissä mahdollisia ulkoisia kuljetusvaurioita. Asiakasta pyydetään ilmoittamaan mahdolliset tuotepuutteet ja kuljetusvauriot Palveluntarjoajalle seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Jos tuote on vaurioitunut, on vastaanottajan tehtävä siitä merkintä kuljetusliikkeen rahtikirjaan / lähetteeseen.

3.9 Toimitukset, joita ei ole vastaanotettu tai noudettu, palautuvat Lammin Rautanetiin. Tilaus hyvitetään Asiakkaalle tuotteiden palautumisen jälkeen ja hyvityksestä vähennetään aiheutuneet kuljetuskustannukset.

3.10 Valitsemalla ostoskorista toimitustavan ’Nouto myymälästä’ saa Asiakas erillisen ilmoituksen milloin tuotteet ovat valmiina noudettavissa. Ilmoitus voi tulla sähköpostitse tai tekstiviestillä.

4. Maksutavat

4.1 Asiakas maksaa tuotteen verkkokaupassa tilauksen yhteydessä. Maksamisen voi suorittaa Palvelussa kulloinkin käytettävissä olevana verkkomaksuna, yleisimmillä luottokorteilla tai yrityksille verkkokaupan laskulla.

4.2 Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

5. Tilauksen peruuttaminen, tuotteiden palautusoikeus

5.1 Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluttua tuotteen vastaanottohetkestä lukien. Ilmoituksen peruuttamisoikeuden käyttämisestä voi tehdä yksiselitteisellä ilmoituksella esimerkiksi kirjeellä postitse/sähköpostitse.

5.2 Tuotteet on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua päivästä, jona Asiakas on ilmoittanut peruuttavansa tilaussopimuksen. Asiakkaalle lähetetyt tuotteet tulee palauttaa huolellisesti pakattuna ja myyntikuntoisina. Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista toimituskuluista.

5.3 Tuotteen palautusoikeutta rajoittavat kuluttajansuojalain 6 luvun 16 § määräykset. Asiakkaan tilauksen mukaan valmistetuilla, muokatuilla tai muutoin räätälöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

5.4 Palautusoikeuden edellytyksenä on, että asiakas on pitänyt Palvelun kautta toimitetun tuotteen olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos Asiakas on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

5.5 Asiakas vastaa palautukseen mahdollisesti liittyvistä muista välittömistä ja välillisistä kustannuksista (esim. tarvittavat pakkausmateriaalit, matkakustannukset).

6. Kaupan peruuttamisen vaikutukset
Palveluntarjoaja palauttaa peruutetusta tilauksesta kauppahinnan asiakkaan käyttämälle maksutavalle. Maksun palautusta ei suoriteta kaupan kassalla. Maksut palautetaan ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta.

7. Tuotteen virhe ja takuu

7.1 Palveluntarjoajalla on lakisääteinen vastuu tavaran virheestä.

7.2 Virhetilanteessa asiakkaan tulee olla ensin yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse myymala@rautanetlammi.fi.

7.3 Jos tuotteelle myönnetään takuu, takuutodistuksena toimii verkkokaupan tilausvahvistus (Asiakkaan kuitti). Palveluntarjoaja vapautuu takuuajan vastuusta, mikäli voidaan osoittaa, että tuotteen virheellisyys tai rikkoontuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.

8. Vastuunrajoitus

8.1 Palveluntarjoaja ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat Asiakkaalle - Palvelusta tai sen käytöstä taikka siitä, ettei Palvelu ole käytettävissä.

8.2 Näillä ehdoilla ei rajoiteta Palveluntarjoajan vastuuta henkilövahingoista eikä Palveluntarjoajan tahallisuudesta tai törkeästä huolimattomuudesta aiheutuvista vahingoista, eikä myöskään sellaista vastuuta, jota ei soveltuvan pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön nojalla voida sulkea pois eikä rajoittaa.

8.3. Palveluntarjoaja ei vastaa toimituksen viivästymisen aiheuttamista kustannuksista. Pois lukien palveluntarjoajan lakisääteiset vastuut.

8.4. Huomioithan myös että rautanetlammi.fi verkkokaupan chat-myyjän kautta annettu ohjeistus ei vastaa eikä korvaa miltään osin rakennuttajan, suunnittelijan, valvojan tai rakennustyön suorittajan tai tavarantoimittajan vastuita tai velvoitteita. Sähköpostilla tai puhelimitse kirjallisesti tai suullisesti tehtyjen tiedustelujen ja kysymysten perusteella voidaan antaa suuntaa antavia ohjeistuksia ja toimintaohjeita, joiden toteutus on aina varmistettava kohteeseen valittujen ammattilaisten kanssa.

9. Muut ehdot

9.1 Palveluntarjoaja ei vastaa Palvelusta ostetun tuotteen soveltuvuudesta Asiakkaalle.

9.2 Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

9.3 Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa Palvelun sisältöä ja näitä sopimusehtoja. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palvelun kotisivuilta.

9.4 Asiakas vastaa, että palvelun käyttö noudattaa tämän sopimuksen ehtoja.

9.5 Asiakas sitoutuu käyttämään Palvelua vain lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin. Asiakas vastaa täysmääräisesti näiden sopimusehtojen sekä lain tai hyvän tavan vastaisella Palvelun käytöllä aiheuttamastaan vahingosta Palveluntarjoajalle, muille käyttäjille ja kolmansille osapuolille. Palveluntarjoajalla on milloin tahansa oikeus estää Palvelun käyttäminen sekä ostosten tekeminen.

9.6 Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

  • Mikäli Asiakas on yritysasiakas, kaikki tätä sopimusta koskevat riidat käsitellään Lahden käräjäoikeudessa.